نظرسنجی آنلاین

آشنایی با نکات و ترفند های ساخت نظرسنجی آنلاین

نظرسنجی آنلاین

آشنایی با نکات و ترفند های ساخت نظرسنجی آنلاین

تفاوت بین پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی های آنلاین درچیست ؟

هر دو نظرسنجی و پرسشنامه آنلاین امکان جمع آوری نظرات و بازخورد مخاطبان را برای شما فراهم می کند.  هر دو آنها بینشی در مورد افکار و تجربیات آنها را به شما ارائه می دهند. بر اساس نتیجه نظرسنجی ، اگر مسیر درستی را طی کنید می توانید استراتژی یا شیوه کاری خود در آینده

  

هر دو نظرسنجی و پرسشنامه آنلاین امکان جمع آوری نظرات و بازخورد مخاطبان را برای شما فراهم می کند.  هر دو آنها بینشی در مورد افکار و تجربیات آنها را به شما ارائه می دهند. بر اساس نتیجه نظرسنجی ، اگر مسیر درستی را طی کنید می توانید استراتژی یا شیوه کاری خود در آینده را تغییر دهید. این می تواند به شما کمک کند تا نسبت به عملکرد خود تاکنون اطمینان بیشتری داشته باشید. 

نظرسنجی ها نیز به شما کمک می کند تا از مخاطبان خود ورودی های ارزشمندی کسب کنید و به شما کمک می کند تا آنها را با محصولات و خدمات بهتر ارائه دهید.


اما ، اگر پرسشنامه  و نظرسنجی های آنلاین بسیار شبیه به هم باشد ، تفاوت بین نظرسنجی و پرسشنامه در چیست؟


زمان


اگر می خواهید همین الان تصمیم بگیرید ، نظرسنجی های آنلاین انتخاب درستی است. اما اگر می توانید منتظر بمانید تا همه پاسخ دهندگان به سوالات پاسخ دهند ، پس باید سراغ پرسشنامه بروید. نظرسنجی های آنلاین احتمالاً پاسخ های بیشتری را به دست می آورند ، زیرا پاسخ به آنها زمان بسیار کمی را می طلبد. پرسشنامه ها ممکن است بیش از چند دقیقه از وقت یک پاسخ دهنده داشته باشد. از این رو ممکن است کسی پاسخ آن را به تأخیر بیندازد. در چنین مواردی ، نظرسنجی های آنلاین انتخاب بهتری دارند.

تصمیم گیری


پرسشنامه ها برای تصمیم گیری و دریافت بینش است. از طرف دیگر ، نظرسنجی ها برای دیدن یک نگاه کلی استفاده می شود. نظرسنجی ها معمولاً از برنامه نویسی مانند انشعاب ، امتیازدهی ، سهمیه ، معیارها و غیره استفاده می کنند ، در حالی که پرسشنامه رفتار منطقی پاسخ دهندگان را آزمایش نمی کنند. همچنین اگر می خواهید آنها را مجبور کنید به چند سوال اجباری پاسخ دهند ، این کار از طریق پرسشنامه امکان پذیر است ، اما در مورد نظرسنجی های آنلاین این کار معنایی ندارد.


تعداد سوالات


نظرسنجی های آنلاین کوتاه ، به طور معمول یک سوال طولانی دارند ، در حالی که پرسشنامه ها شامل بسیاری از سوالات مربوط به یکدیگر است. به عنوان مثال ، بررسی رضایت مشتری از سوالات زیادی تشکیل شده است. اگر این نظرسنجی بود ، یک سوال ساده بله / خیر مطرح می شد که آیا از خدمات ما راضی هستید؟ سوالات نظرسنجی یک خطی است و نظر پاسخ دهنده را خیلی مستقیم می پرسید. سوالات پرسشنامه می تواند کمی طولانی تر باشد.

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد